Događaji, bilo da su mali ili veliki, definitivno predstavljaju sjajan način da promovišete ono čime se bavite. Međutim, ljudi često zaboravljaju da je vrlo bitna i promocija događaja. U nastavku vam otkrivamo tajne uspešne promocije događaja.
Organizacija događaja je već sama po sebi dovoljno težak posao, ali potrebno je i da se maksimalno potrudite da ga ispromovišete, kako pre tako i nakon njegovog završetka. Pročitajte u daljem tekstu kako da odradite promociju događaja na pravi način.
Odredite ciljeve koje želite da postignete
Pre nego što zvanično počnete sa promocijom vašeg događaja, a pritom kao i svi organizatori želite da ona bude uspešna, veoma je bitno da odredite šta je vaš cilj. Nakon toga, uputite ceo tim koji se bavi organizacijom u ono čemu težite.
Sledeći korak bi bio da odlučite po čemu ćete meriti vaš uspeh u ostvarivanju cilja kao i način na koji ćete to izmeriti, jer je to jedini način na koji možete saznati da li ste na pravi način pristupili promociji.
Koristite više platformi
Kao što verovatno i pretpostavljate, niko nije dobio željene rezultate koristeći samo jednu društvenu mrežu ili samo mejl. Trik je da treba koristiti sva dostupna sredstva, od sajta preko mejla do društvenih mreža. Da bi mogli da ispratite koliko je promocija uspešna, poželjno je da osmislite jedinstveni hešteg o događaju.
Ako se radi o događaju većeg obima ili pak ako se on održava svake godine, pravi način promocije je da napravite posebne stranice na društvenim mrežama sa nazivom događaja. Nakon ovoga, objavljujte kvalitetan sadržaj, kako biste privukli ‘publiku’.
Takođe, poželjno je da članovi tima aktivno učestvuju u razgovorima na društvenim mrežama – pitajte ljude šta misle, ali i odgovorite na njihova pitanja. To će biti jedinstven način da ih motivišete da postanu svojevrsni promoteri vašeg događaja.
Plaćene reklame u medijima
Danas većina popularnih društvenih mreža kao što su Snapchat, Facebook i Twitter nude opciju putem koje, po određenoj ceni, možete učiniti da vaša objava na njima iskače ‘i iz frižidera’.
Kroz ovakav vid promocije možete saznati dosta informacija o vašoj publici tj. ciljnoj grupi, kao što je njihova lokacija, godine i što je najvažnije – kad najviše posećuju društvene mreže. Na prvi pogled ove informacije su nebitne, ali verujte nam – dobar marketing zavisi od njih.
Takođe, poželjno je da platite reklamu i u novinama, i da taj materijal pruža sve potrebne informacije. Ako je u pitanju veći događaj, šaljite i saopštenja, organizujte konferenciju za medije povodom događaja, itd..
Omogućite sjajan provod na događaju
Najčešća greška organizatora je ta što se mnogi od njih toliko fokusiraju na celu frku oko same organizacije (promocije, itd..) događaja da zaboravljaju na to da i sam događaj treba da bude sjajan.
Istraživanja su pokazali da je najbolja promocija, što bi se u narodu reklo, od usta do usta, ali mnoge kompanije ne znaju kako prikupiti utiske posetilaca. Međutim, kada oduševljeni posetioci o događaju pričaju svojim prijateljima i kolegama; sigurno je da će posećenost sledećeg biti veća.
Emitujte događaj uživo
Mnogi se pitaju zašto emitovati događaj uživo i ne vide korist od toga, ali istina je da promocija događaja na taj način postaje još bolja.
Emitovanje događaja onlajn je idealan način da uključite ljude koji nisu mogli da budu fizički prisutni, a predstavlja i pravo marketinško blago.
Poželjno je da snimak događaja arhivirate, kako bi se koristio tokom cele godine, jer ovaj materijal može biti iskorišćen u sledeće svrhe:
- pravljenje tizera za naredna predavanja;
- društveni dokaz vrednosti na osnovu broja posetilaca;
- odličan način za uspostavljanje brenda.
Ovi snimci mogu predstavljati ključnu stvar na osnovu koje će neko odlučiti da li će prisustvovati vašem narednom događaju ili ne. Među faktorima uspeha za naredne događaje nalaze se upravo prikaz atmosfere sa prošlog događaja i prikupljanje iskustva korisnika.
Pročitajte još i kako da privučete više posetilaca na svoj događaj.