Čovek piše na beloj tabli

Menadžment troškova: kratak vodič za nove preduzetnike

Menadžment troškova je od presudnog značaja za svakog mladog preduzetnika koji započinje svoj biznis. Finansijski stručnjaci generalno, uvek preporučuju da uštedite malo novca svakog meseca, ali to je mnogo lakše reći nego učiniti. Uostalom, u našoj zemlji nije retkost da živimo “od prvog do prvog”, pa tako ušteda u praksi i nije moguća. 

Ali, ako ste se upustili u preduzetničke vode onda je ovaj tekst idealan za vas jer ćete morati da promenite način funkcionisanja i razmišljanja i da započnete sa menadžmentom troškova i uštedom pre samog otpočinjanja posla. Ponekad će ovo biti težak zadatak, ali je neophodan ukoliko želite da uložite u svoju preduzetničku budućnost.

Ako želite da efikasnije počnete da upravljate svojim novcem i naučite da razmišljate kao preduzetnik, sledite savete našeg vodiča u nastavku ovog teksta. Pomoću ovih tehnika koje ćete morati da savladate, vrlo brzo ćete videti promene i postavićete vaše poslovanje na dobar put odmah na početku, što će vam zasigurno biti od koristi tokom cele preduzetničke karijere.

Postavite početni budžet

Ako niste odmah na početku postavili i odredili svoj budžet – učinite to ovog trenutka. Napravite Excel tabelu u koju ćete unositi početne troškove, kao i obavezne mesečne troškove. Tu morate unositi i dnevnu ili mesečnu zaradu, jer ćete na taj načun najbolje znati na šta vam odlazi najviše novca, kao i da li neke od takvih troškova možete smanjiti ili potpuno ukinuti

U početku poslovanja nećete imati najjasniju sliku o tome koliko zapravo trošite i za šta je neophodno izdvojiti novac, ali će vam se vizualizacija svih tih brojki kasnije vrlo isplatiti i sama vas dovesti do rešenja.

Danas postoje brojne aplikacije koje se bave samo menadžmentom troškova, pa možete preuzeti neku od njih za efikasnije planiranje. Osim toga, možete dogovoriti i sa vašom agencijom da vam u cenu knjigovodstvenih usluga uračunaju i konsultacije na temu menadžmenta troškova.

Postavite finansijske ciljeve

Kreiranje finansijskih ciljeva i postavljanje plana su itekako međusobno povezani. Morate već na samom početku odrediti šta vam je finansijski cilj, ali i cilj celokupnog poslovanja, kako biste mogli da razrađujete korak po korak, i kako biste, u krajnjoj liniji, mogli da ostvarite sve te ciljeve. 

Neka za početak vaši poslovni ciljevi budu manji i realniji, kao što je, na primer, kupovina novog laptopa za firmu, izdvajanje sredstava za sastanke sa inostranim klijentima, ili zapošljavanje dodatnog radnika. Ili jednostavno, isplaćivanje vaše lične zarade u većem iznosu nego što je to bilo u prvim mesecima poslovanja. To će vam dati dodatnu motivaciju da napredujete i da širite svoj posao. 

Balansiranje novca na kalkulatoru

Napravite “fond za hitne slučajeve”

Pođimo od pretpostavke da poslujete kako treba i da su vase finansije pod kontrolom. Međutim, život preduzetnika često zna da varira. Potrebno je samo da se desi da nekoliko klijenata zakasni sa plaćanjem i vaš mesečni prihod za nekoliko nedelja može preći iz pozitivnog u minus. Zato je pametno uvek pri ruci imati “fond za hitne slučajeve”

Fond za hitne slučajeve ćete osmisliti tako da može da pokrije finansijski nedostatak kada se dogodi taj neočekivani trošak. Vaš fond za hitne slučajeve može vam služiti i kao štednja ili mesto za dobijanje novca koji vam je potreban kada vam se učini da ga nema dovoljno za neke prateće troškove, kao što je organizacija događaja. Budući da taj fond mora biti pouzdan, u njega morate imati i zagarantovana ulaganja. Drugim rečima, štedni računi u banci je odličan za takvu vrstu fonda, koja dugoročno može olakšati logistiku i funkcionisanje kompanije.

Prioriteti, prioriteti, prioriteti

U početnim fazama pokretanja preduzeća, održavanje troškova je ključno za opstanak i dugovečnost firme, kako ne bi došlo do ustupanja biznisa. Ne treba vam velika, moderna kancelarija u centru grada ili skup nameštaj. Radite sa manjim ulaganjima za opremanje prostora ili dostavu hrane, tako da možete većinu svog kapitala uložiti u rast firme, što će vam omogućiti da jednog dana sve to sebi i priuštite. 

Veliki broj mladih preduzetnika se fokusira na pogrešne stvari – poput fantastičnih kancelarija i vrhunskih pogodnosti, a zaboravljaju da bi generisanje prihoda trebalo da im bude glavni prioritet.

Sada, kada ste usvojili ove zdrave navike, želimo vam srećno poslovanje!

decor