Društvene mreže jedan su od ključnih komunikacionih kanala koji se koriste prilikom kontakta sa publikom i kupcima koji su zainteresovani za određene sadržaje ili proizvode. Njihov značaj prepoznat je i kod promovisanja događaja različite tematike.
Ako se pripremate za seminar, konferenciju ili neku drugu vrstu događaja i želite da zainteresujete publiku, ali i ostvarite interakciju, potrebno je da događaj plasirate na društvene mreže, a važno je znati koje su to mreže i kako na njima komunicirati.
Da biste postigli željene rezultate ključno je da angažujete publiku. Možda zvuči kao težak posao, ali uz nekoliko jednostavnih i praktičnih saveta o efikasnom korišćenju mogućnosti koje pružaju društvene mreže, ostvarićete planirani cilj.
Mali trikovi za promovisanje događaja na Instagramu
Instagram je mreža koje se izuzetno brzo razvija, pa tako svakih par meseci dobijamo nove opcije koje olakšavaju deljenje sadržaja i komunikaciju na ovoj mreži koja prema poslednjim statistikama broji preko milijardu korisnika.
Sve što treba da znate o kampanjama
Kada ste počeli pravljenjem plana za promociju događaja na Instagramu, treba da obratite pažnju na nekoliko osnovnih stvari koje nije teško realizovati, ali od kojih će zavisiti uspeh kampanje koju pravite.
Vi najbolje poznajete svoju publiku i prema tome i kreirate ciljne grupe za određeni događaj. Instagram ima opciju da prilikom targetiranja sam ponudi kategorije ljudi koje možete da ciljate u kampanji, a možete to i da uradite sami, prema svojim planovima.
Budite vidljivi i prepoznatljivi
Na Instagramu možete da birate da li će profil koji koristite biti lični ili poslovni. Svakako, preporuka je da profil kompanije ili određenog događaja koji promovišete bude predstavljen kao poslovni.
Na taj način ne samo što kompanija dobija na kredibilitetu već se pratiocima pruža mogućnost da dobiju potrebne informacije u veoma kratkom vremenskom periodu slanjem upita.
Kako ostvariti interakciju na Instagramu?
Kreiranje posebnih oznaka, odnosno hashtagova igra veliku ulogu u brendiranju proizvoda kao i promociji događaja koji se organizuje. Ni sa oznakama ne treba preterivati već pažljivo odabrati glavnu i još nekoliko koje će na najbolji način predstaviti događaj.
Kada kreirate informativan, zanimljiv i jednostavan sadržaj, korisnici će imati želju da ga podele sa svojim prijateljima i tako ih obaveste o novom događaju u gradu koji može da im bude interesantan.
Platforme poput HootSuite mogu vam pomoći da pratite kako se i koliko koriste oznake koje ste odabrali. Preporuka je da objave korisnika koji su ih upotrebili podelite na svom profilu, prokomentarišete objavu ili im uzvratite lajkovanjem.
Malo iznenađenje za ograničen broj posetilaca
Jedan od saveta jeste da prvi koraci na Instagramu idu u pravcu povezivanja sa pratiocima. To možete postići organizovanjem nagradne igre pre same konferencije ili događaja koji planirate kako biste privukli veći broj ljudi.
Ljudi vole da se takmiče – tu je vaša šansa da im priđete i predstavite događaj na kome mogu da osvoje interesantne i vredne nagrade. Tako ćete dobiti njihovu pažnju i podstaći ih na razmišljanje i učestvovanje pre početka centralnog događaja.
Preporuka je da se prilikom planiranja budžeta jedna od stavki odnosi i na sitne poklone za manji broj učesnika. Zanimljivi pokloni u ograničenim količinama sigurno će privući pažnju, a vaš gest će biti zapažen.
Facebook promocija događaja
Jedna od društvenih mreža koja može da se pohvali aktivnošću korisnika svih uzrasta je Fejsbuk. On u poslednje vreme uvodi izmene u načinu rada, a korisnici se prilagođavaju i pronalaze nove načine za promociju svojih aktivnosti.
Fejsbuk nudi opciju kreiranja događaja i pozivanja prijatelja ili pratilaca da u njemu učestvuju. Kada je reč o velikim konferencijama, preporuka je da se kreiraju posebne stranice i da se onda preko njih plasiraju događaji.
Koliko god da ste aktivni i popularni na ovoj mreži, nije preporučljivo da sa ličnih profila kreirate događaje čiji organizator je kompanija za koju radite. Sve to treba plasirati sa stranica napravljenih posebno za taj događaj ili sa zvanične stranice kompanije.
Oglasi ili emitovanje uživo?
Na Fejsbuku kao i na Instagramu možete da pustite oglase koje ćete prilagoditi svojoj ciljnoj grupi i tako ih zainteresovati da se prijave i uzmu učešće u događaju koji organizujete. Ovo je dobar način promocije jer birate publiku kojoj želite da sadržaj bude prikazan.
Za to plaćate određenu sumu novca, ali ovaj deo kampanje treba prepustiti stručnjacima kako biste postigli odgovarajući rezultat jer nema potrebe da bespotrebno trošite vreme i novac već da se fokusirate na ciljeve.
Kada je događaj već u toku, jedna od opcija koja se koristi kako bi se zainteresovanima koji nisu u mogućnosti da prisustvuju, pružila prilika da prate, jeste emitovanje uživo. Pratioci će dobiti obaveštenje da počinje prenos uživo i moći će da prate u tom trenutku ili kasnije pogledaju snimak.
Koliki uticaj influenseri (stvarno) imaju na promociju događaja?
Poslednjih par godina u trendu je angažovanje osoba koje u određenoj niši važe za uticajne kako bi njihov imidž pomogao promovisanju određenih proizvoda i događaja. Ovakav način promocije ima svojih dobrih, ali i loših strana.
Nije retkost da influenseri izgube poverenje ljudi koji prate njihov rad i tako brend koji su promovisali gubi na značaju jer ga ljudi povezuju sa nekom osobom kojoj su verovali, ali to više nije slučaj.
Međutim, pozitivnih efekata svakako je više, pa se tako veliki broj ljudi odlučuje na bavljenje ovim poslom. Kompanije imaju koristi od toga jer influenseri dopiru do velikog broja ljudi, sa njima aktivno komuniciraju i povećavaju šanse za tražnjom nekog proizvoda, bilo da je reč o prehrambenim proizvodima, kozmetici ili nekim drugim stvarima koje se reklamiraju.
Influenseri su često pozvani na događaje koje kompanije organizuju i na ovaj način se postiže prirodno i suptilno predstavljanje vrednosti i ideja za koje se kompanija zalaže, a koje influenseri dele, a njihovi pratioci prepoznaju kao vredne pažnje.
Zašto je Twitter dobar za promociju događaja?
Twitter ima dosta prednosti u odnosu na prethodne dve mreže zato što je lakše stupiti u kontakt sa ljudima i kreirati bazu pratilaca sa kojima razmenjujete mišljenja, ideje i poruke o aktuelnim temama.
Važi nepisano pravilo da što imate više pratilaca na ovoj mreži, to je veći i vaš uticaj na formiranje mnjenja. Brojne poznate ličnosti prepoznale su ovu mrežu kao dobru za oglašavanje, pa tako najave o koncertima najčešće možemo da pronađemo na zvaničnim profilima muzičkih zvezda.
Zvuči kao da je teško u svega 140 karaktera napisati sve što mislimo u određenom trenutku, ali to je plus kad je ova mreža u pitanju zato što su poruke konciznije, pa tako slobodno možete da koristite ovaj vid komunikacije za promociju svojih događaja na mrežama.
Koji god oblik promocije događaja da odaberete, bitno je da imate napravljen plan koga ćete se pridržavati od samog početka. Tako što ćete pratiti korak po korak uštedećete sebi dosta vremena i energije koju umemo da rasipamo ako se nađemo u nepredviđenim situacijama.
Da bi vaš događaj bio posećen, publika treba da ga prepozna kao nov, atraktivan i vredan pažnje, a sve to ćete postići tako što ćete im ga predstaviti u najboljem mogućem svetlu kroz komunikacione kanale koji su prilagođeni sadržaju koji plasirate.