Osnovni cilj svake konferencije je da pružite vrednost onima koji su odlučili da posvete svoje vreme i novac došavši na vaš događaj. Međutim, ponekad deluje kao da prisutni obraćaju mnogo više pažnje na svoje telefone nego na govornike.
Odličan način da izvučete maksimum iz vašeg događaja, i učinite ga nezaboravnim, jeste da ohrabrite upoznavanje i netvorking posetioca. Kada svojim gostima omogućite priliku da prošire svoju listu kontakata, vaš događaj im stvara dodatnu vrednost.
Evo nekoliko načina kako da ohrabrite netvorking, a da to ne izgleda usiljeno, kao i na šta da obratite pažnju.
Posvetite prostor za upoznavanje
Organizovanje prostora koji je posvećen upoznavanju će olakšati posetiocima da ostvare međusobnu interakciju tokom događaja. Mnoga dešavanja, simpozijumi, kongresi i konferencije specifične industrije su prava mesta da vaša publika ostvari nove produktivne posovne veze.
Pre samog događaja, osmislite kako možete olakšati posetiocima da ostvare kontakt sa govornicima, izlagačima i ostatkom publike. Razmislite kako možete da organizujete prostor posvećen za upoznavanje i obavezno ga promovišite.
Samo nemojte da ga nazovete prostor za upoznavanje, to može biti prostor za opuštanje, oaza mira ili jednostavno Lounge area.
Mnogi ljudi odlaze na događaje kako bi se upoznavali sa kolegama iz industrije, a manje zbog samih predavanja i izlagača. Međutim, nije uvek lako ostvariti kontakt sa predavačima nakon prezentacija.
Time što ćete omogućiti posvećen prostor, izbećićete pritisak kod posetioca da se međusobno jure i pomoćićete im da izvuku maksimum iz njihovih interakcija.
Pažljivo odaberite ketering
Hrana zbližava ljude. Na kraju krajeva, ljudi su počeli da rade u grupi kako bi bili efikasniji lovci. Dobra stvar je što ne morate da dovodite divlje životinje na svoj događaj, besplatna hrana i piće će uraditi posao.
Osim prilike za upoznavanje oko stola, ne želite da vam gosti budu gladni. Ljudi su nervozni kad su gladni i to će uticati na celokupni utisak o događaju. Takođe, ne želite da vam gosti započinju konverzaciju tako što će komentarisati kako je hrana užasna.
Koristite tehnologiju
Oplemenjivanje događaja tehnologijom vam može doneti veći angažman posetioca. Društveni mediji pružaju brojne mogućnosti za netvorking i interakciju pre, tokom i nakon događaja.
Osmišljavanje posebnog heštega i korišćenje zida za društvene medije za isticanje bitnih objava je odličan način da ohrabrite onlajn interakciju vaših posetilaca.
Ljudi sve više komuniciraju preko društvenih mreža, a one pružaju mnogo veću mogućnost za ostvarivanje komunikacije nego što je to moguće uživo. Ipak postoji ograničenje sa koliko će ljudi na konferenciji neki govornik moći da ostvari kontakt.
Kada uključite društvene mreže u priču i jasno istaknete profile govornika, ostavljate prostor za mnogo više ljudi da se uključi i ostvari veze.
Igrice takođe mogu biti odlična taktika za podizanje interakcije. Ljudi mogu biti veoma takmičarski nastrojeni, ako je podsticaj dobar. Razmislite o nagradama za ljude koji učestvuju u diskusiju, bilo onlajn (koristeći hešteg) ili oflajn.
Korišćenje novih tehnologija, kao što je VR, će napraviti famu među posetiocima. Ljudi će pričati o neverovatnom iskustvu koji su imali tokom najnovije VR demonstracije ili isprobavanja tehnologije koja još uvek nije dostupna na tržištu.
Održite koktel nakon događaja
Ponekad, uprkos svim naporima, posetioci ne mogu da ostvare kontakt tokom događaja ili ne u meri u kojoj bi želeli. Zato razmislite o tome da sklopite saradnju sa obližnjim kafićem ili organizujte prostor uokviru samog događaja.
Kada omogućite prostor za interakciju van samog događaja, eliminišete pritisak da se posetioci jure za vreme pauza. Uključite piće u igru, i dobijate opuštenu atfmosferu koja umanjuje anksioznost koju veliki broj ljudi na jednom mestu često izaziva.
Omogućavanje i ohrabrivanje interakcije na vašem događaju je odličan način da pomognete posetiocima da ostvare saradnje koje će im koristiti godinama. Ako planirate unapred i postavite jasne ciljeve, stvorićete značajnije iskustvo i isporučiti vrednost gostima.
Ako vam je potrebna pomoć u bilo kojoj fazi organizacije događaja, mi ćemo vam rado pomoći. Evento ima znanja i iskustva da svaki događaj učini nezaboravnim.