SMS marketing je postao jedan od najmoćnijih marketinških alata za bilo koju vrstu biznisa. Da li ste znali da su ponude koje potrošači dobijaju putem SMS-a 8 puta češće nego ponude koje dobijaju putem mejla? I to nije sve. SMS poruke imaju ogroman procenat brzih (momentalnih) pregleda od čak 98%, u odnosu svega 22% mejlova koji se pročitaju neposredno nakon što su primljeni.
Iako je očigledno da su tekstualne poruke neverovatan benefit za bilo koju poslovnu marketinšku strategiju, postoji jedan bitan uslov koji morate ispuniti: vi i dalje morate da smišljate i pišete poruke koje će privući klijenta.
U nastavku teksta pročitajte šta sve podrazumeva kvalitetnu SMS poruku u makretinške svrhe i kako da osmislite poruke koje će vam pomoći da dođete do novih, ali i da zadržite stare klijente. Ovako se pišu efektne SMS poruke.
Budite kratki i jasni
Ne treba vam puno prostora da biste klijentima preneli ono što želite i ono što smatrate da oni treba da znaju. Poruke moraju da budu jasne i kratke, a za to čak možete koristiti i određene šablone, koje možete pronaći na internetu, na primer, neke poruke pogledajte na ovom linku, a možete ih i sami osmisliti.
U svakom slučaju, 160 karaktera koje sadrži jedna SMS poruka, sasvim je dovoljno da napišete sve što je potrebno i što smatrate da klijent treba da zna.
Personalizujte (pažljivo birajte ciljne grupe)
Danas je doba personalizacije i savim je jasno da ako nemate demografske i analitičke podatke u svojim rukama, vi gubite dragocene resurse. Morate da dobro poznajete vaše klijente, sadašnje i potencijalne.
Morate da znate šta oni žele, šta kupuju, koje su njihove kupovne navike, kao i hiljade drugih detaljnih informacija koje će vam pomoći da smislite dobro ciljanu poruku.
Na primer, ako ste vlasnik fitnes centra i jedan od vaših klijenata nije uspeo da izgubi željenu težinu nakon godinu dana članstva, pa planira da napusti vežbanje, vi možete da mu pošaljete poruku:
„Zdravo Ivane, šta mislite o prijavljivanju za naš promotivni program za fitnes? Jedan mesec besplatnog treninga sa ličnim trenerom koji bi mogao da vas motiviše da dostignete vaše fitnes ciljeve i budete zdravi. Ako vam izgleda primamljivo, možete se prijaviti ovde“ (naravno, tu treba da stoji link).
Ovakve i slične poruke omogućavaju klijentima da na jednostavan način saznaju sve što je potrebno u vezi nekog programa, kampanje, akcije, a to je veoma važno za klijente i oni to znaju da cene. Slanjem relevantnih, ciljanih poruka vašim klijentima sa jedne strane značajno povećavate vaš marketinški potencijal, a sa druge povećavate broj zadovoljnih klijenata.
Budite profesionalni
U konverzaciji preko SMS poruka koriste se skraćenice, emotikoni i sleng. I to je sasvim u redu ako se dopisujete sa vašim prijateljima, ali ne u slučaju kada pišete vašim klijentima. Evo nekoliko korisnih saveta šta smete (Za) i šta ne smete (Protiv), kada je u pitanju stil SMS poruka koje kristite u marketinške svrhe:
- Nemojte koristiti skraćenice. Ne možete biti sigurni da će svi razumeti šta ste želeli i šta te skraćenice znače.
- Nemojte biti previše formalni i kruti kao da ste kompjuter (mašina).
- Koristite jezik koji odgovara stilu vašeg brenda i ličnosti.
- Nemojte stavljati previše emotikona u vaše poruke. Možete povremeno da koristite relevantan emotikon koji će dodati vrednost poruci.
- Nemojte koristiti za sve velika slova, jer VELIKA SLOVA SU VIZUELNI EKVIVALENT ZA GLASAN GOVOR, VIKANJE. Potrudite se da svaka vaša poruka deluje manje napadno i da bude prijatna za oči. .
- Nemojte preterivati sa korišćenjem uzvičnika i upitnika (!!! – ???). To kod klijenata može razviti utisak da ste očajni. Možete povremeno koristiti znak uzvika ako je nešto veoma uzbudljivo. Kada pišete upitne rečenice i postavljate pitanja, jedan upitnik je sasvim dovoljan.
Budite određeni
Kada šaljete poruku u vezi sa promocijom, događajima ili prodajama, budite što određeniji:
Ako je u pitanju prodaja koju reklamirate, omogućite klijentima da znaju kada prodaja počinje i kada se završava. Ako klijenti nemaju ovu informaciju, neće ni biti u mogućnosti da planiraju kupovinu.
Takođe, omogućite klijentima da saznaju sve detalje prodaje.
„Upola cene“ – šta to znači? Da li je sve u radnji upola cene? Ili samo određeni proizvodi? Što više informacija možete da date potrošačima u vezi sa prodajom, biće im lakše da odluče da li je ta kupovina vredna njihovog vremena.
Upozorenje: niko ne želi da traći svoje vreme, tako da pogrešna ili netačna reklama je ogroman marketinški gubitak.
Ako promovišete događaj, omogućite klijentima da saznaju kada i gde će se održati i kakva vrsta promocije je u pitanju, tj. šta se promoviše. Pošaljite im poveznicu, linkujete ka mapi da bi im pomogli da lakše stignu na mesto promocije. Dodajte linkove ka web stranicama, fotografije ili video snimke koji će pružiti što više informacija vašim klijentima i pomoći im da odluče da li je događaj koji organizujete interesantan za njih i vredan njihovog vremena.