Da li ste se ikada zapitali zašto su rollup baneri toliko važni elementi u marketingu i šta sve oni moraju da sadrže? Sigurno ste viđali na raznim događajima banere u obliku velikh prenosivih reklamnih panoa koji su praktični zbog mehanizma izvlačenja i uvlačenja.
Njihova glavna karakteristika je da budu podloga raznim reklamnim porukama koje će privući pažnju prolaznika i gostiju na izložbama, sajmovima, predavanjima, kongersima i slično.
Kada su u pitanju roll up baneri izrada ovakvih panoa za oglašavanje podrazumeva nekoliko bitnih stavki. Evo šta je sve potrebno da napravite odličan roll up baner za važne događaje koji će, definitivno, biti primećen.
#1 Dizajn rollup banera je od ključne važnosti za brend
Jedna od najbitnijih stavki za kvalitetan roll up baner jeste njegov adekvatan dizajn. Jasna ideja kako bi baner trebalo da izgleda može dosta da pomogne grafičkom dizajneru i da mu uštedi vreme prilikom izrade dizajna za baner.
Najvažnije stvari prilikom izrade dizajna jeste da se obrati pažnja da glavni elementi budu na vidljivom mestu i da nije potrebno duže od nekoliko sekundi za njihovo razumevanje. Izbegavanje prenatrpanog sadržaja na baneru je od ključne važnosti za njegovo razumevanje. Ukoliko za 3 sekunde neko ne razume poruku, ona je promašena.
#2 Definišite koje ciljeve želite da postignete sa banerom
Pored izbegavanja gomilanja informacija na baneru, morate da definišete ciljeve koje želite da postignete sa istim. Da li želite da jačate brend? Da prenesete određenu poruku? Da privučete nove klijente?
Glavni moto, logo firme i kontakt na koji ljudi mogu da dođu do vas su ključni elementi koji svaki rollup baner mora da ima. Obratite pažnju da oni budu jasni i lepo raspoređeni. Izbegavajte mali font koji će zahtevati da ljudi moraju da prilaze kako bi pročitali određene stvari, jer će u tom slučaju pre odustati od takve ideje nego prići.
#3 Isključivo koristite vizuelne elemente visoke rezolucije
Osim kreativnog dizajna i adekvatnog odabira boja, od suštinske važnosti je da svi vizuelni elementi na rollup baneru budu isključivo visoke rezolucije. Na taj način će vaš baner privući veliku pažnju učesnika događaja zbog svoje atraktivnosti i lepog dizajna.
Važan je i sam odabir vizuelnih elemenata, kao što su slike, crteži, simboli i slično i mesto gde će oni biti na rollup baneru, tako da ne remete tekstualne elemente i da budu dopadljivi širokim masama.
#4 Postavljanje informacija logičnim redosledom je važno

Ukoliko logo vaše firme stoji u nekom levom ćošku, neprimetan i nevidljiv svima koji se ne nađu u neposrednoj blizini banera, velika je verovatnoća da ste se bespotrebno trudili za izradu i postavku istog na događaju jer niko neće imati pojma koja firma stoji iza njega.
Zato je pravilan i logičan redosled informacija na baneru nešto što će vam pomoći da, na pravi način, privučete pažnju i zaintrigirate potencijalnu mušteriju svojim inovativnim porukama i vizualima.
Od suštinske važnosti je da vaš logo bude na vrhu banera ili barem na vidljivom mestu u većoj rezoluciji kako bi bio vidljiv udaljenim gostima na događaju. Takođe, kao što ljudi čitaju s leva na desno ili odozgo na dole sve tekstove, tako očekuju da sve informacije budu poređane na takav način jer su prosto navikli na tako nešto.
Ipak, vodite računa da ne preterujete sa informacijama, jer ljudi isto tako nisu navikli da provode mnogo vremena čitajući usputne banere na koje naiđu.
#5 Budite inovativni i kreativni sa vašom reklamom
Kao što je to slučaj sa svim reklamnim materijalima ovog sveta, bez obzira koji medij ćete koristiti za emitovanje i prikazivanje iste, mora da bude inovativna i kreativna kako bi se izdvojila iz mase drugih reklama.
Osmislite zanimljiv, neobičan slogan koji će privući pažnju svima. Igrajte se sa rečima i napravite dopadljiv slogan koji će ostati upamćen dugo. Iskoristite kreativna vizuelna rešenja koja će da isprate tekstualni deo. Potrudite se da izazovete određenu emociju, jer su takve reklame ubedljivo, najuspešnije.
Prenesite poruku koja će navesti ljude na razmišljanje ili će ih nasmejati u trenutku. Učinite bilo šta što vam se učini jedinstvenim i što će podstaći mnoge na reakciju kakvu želite.
Veličina i pozicija rollup banera u prostoru su veoma važni
Pored svih navedenih elemenata koje bi jedan rollup baner trebalo da poseduje, ono što, takođe, i te kako doprinosi jednom uspešnom baneru jeste njegova veličina i pozicija u prostoru.
Veličina banera zavisi od vaših marketinških potreba. Ako želite da vam baner služi kao glavno mesto za oglašavanje, izaberite veće dimenzije, a ako je samo dodatak vaše reklamne kampanje, može da bude i manji.
Važno je da bude na vidljivom mestu, ali da isto tako ne bude mnogo upadljivih primeraka koji će stvoriti kontraefekat i odbojnost mnogih posetioca na jednom događaju.
Budite drugačiji, jasni i kreativni sa vašim banerom, i zapamtite da je dobar slogan ili poruka dovoljna da nadmaši svaki dizajn i veličinu ovoga sveta.