učesnici i sponzori događaja

Kako pronaći sponzora za događaj

Potraga za finansijama za događaj nije bauk – podsetite se važnih koraka, opcija i pravila u ovom tekstu i pronađite sponzora za vaš događaj bez muke!

Imate ideju, osmišljen je i plan, sve je spremno za realizaciju, ali fali vam još jedna bitna stvar bez koje nema ničega – a to su finansije da svoje zamisli sprovedete u delo.

Potraga za sponzorima i finansijerima je prilično težak zadatak, ali ne i nemoguć. Prođite ovu listu i podsetite se šta sve treba uraditi prilikom potrage za sponzorima, ali i kako da se za to pripremite na vreme.

#1 Konstantno pratite šta se dešava

Budite uvek blagovremeno upućeni u aktivnosti donatora: pratite RSS kanale, stranice na društvenim mrežama i prijavite se za primanje newsletter – a. Ovako ćete uočiti na vreme ko raspisuje konkurse, za šta i u kom periodu.

#2 Počnite sa potragom na vreme

Kako biste se osigurali da će sve proći na vreme i da važni aspekti organizacije događaja ne propadnu u poslednjem trenutku, obezbedite dovoljno vremena da sve isplanirate. Tu naravno spada i kontakt sa potencijalnim sponzorima, jer nećete znati šta sve možete sprovesti u delo dok ne budete sigurni koliki vam iznos stoji na raspolaganju.

planiranje i praćenje realizacije događaja

#3 Kontaktirajte potencijalne donatore pre apliciranja

Pre nego što počnete da pišete molbe za sponzorstvo, pošaljite mejlove ili pozovite potencijalne sponzore i malo se upoznajte sa terenom.

Ovako se nećete razočarati ukoliko vam na brojne molbe uopšte ne odgovore (što nije retko), saznaćete šta podrazumeva uključivanje sponzora, koje uslove nameću i da li konkretna organizacija uopšte ima praksu davanja sponzorstva.

Neka kontakt obavi najharizmatičnija osoba u vašem timu – od prvog utiska može zavisiti mnogo toga, i zato budite vedri, ljubazni i komunikativni (ali i ozbiljni) kada kontaktirate sa sponzorima, bilo da je u pitanju poziv ili sastanak.

#4 Koga kontaktirati?

Mada je spektar institucija kojima se možete obratiti zaista širok, mali broj njih će vam zapravo pružiti finansijsku pomoć, i zato se ne ustručavajte da šaljete molbe na sve strane.

Neke od institucija koje treba razmatrati su:

Što se tiče komercijalnog sektora, raspitajte se koje firme imaju praksu finansiranja i doniranja kada su u pitanju događaji onog tipa kojim se i vi bavite, i pronađite forme za kontakt na njihovim sajtovima. Postoje kompanije koje imaju interes da se reklamiraju na ovaj način – važno je da ih u potrazi prepoznate.

#5 Kako aplicirati za sponzorstvo?

Većina organizacija i institucija koja ima običaj sponzorisanja događaja ima i konkretne formulare na svojim internet prezentacijama. Ovi formulari su prilično obimni, i sponzori će najverovatnije želeti da znaju svaki detalj što se tiče troškova.

apliciranje za sponzorstvo događaja

Evo i nekih saveta za pisanje molbi:

  • u naslovu nikako ne koristite reč „zahtev” – isključivo „molba”!
  • sponzore treba da privučete kratkim i efektnim pismom u kome govorite o značaju vašeg događaja, uz priložen CV vas i drugih organizatora;
  • naznačite svrhu obraćanja, kako će izgledati program i ostale detalje vezane za događaj;
  • neka visina zahteva bude realna i obrazložena.

#6 Izgradite dobar odnos sa sponzorima

Ako ste uspešno realizovali događaj uz pomoć sponzora, ne zaboravite i ovaj važan korak.

Nakon događaja i usmenih ceremonija i zahvalnica, pošaljite sponzorima zahvalnicu uz simbolične darove, kao što je korpa s poklončićima i materijalima sa događaja. Ovako ćete im ukazati zahvalnost i poštovanje, ali i postaviti i temelje za dobre odnose u budućnosti.

Ukoliko organizaciju događaja želite da prepustite profesionalcima, kontaktirajte nas! Stručni tim Eventa organizuje najrazličitije vrste događaja za Vas, od seminara, do rođendana, posebnih proslava i drugih vrsta događaja. Profesionalno, efikasno i celovito – za najuzbudljivije događaje koji se pamte!

decor