Potraga za finansijama za događaj nije bauk – podsetite se važnih koraka, opcija i pravila u ovom tekstu i pronađite sponzora za vaš događaj bez muke!
Imate ideju, osmišljen je i plan, sve je spremno za realizaciju, ali fali vam još jedna bitna stvar bez koje nema ničega – a to su finansije da svoje zamisli sprovedete u delo.
Potraga za sponzorima i finansijerima je prilično težak zadatak, ali ne i nemoguć. Prođite ovu listu i podsetite se šta sve treba uraditi prilikom potrage za sponzorima, ali i kako da se za to pripremite na vreme.
#1 Konstantno pratite šta se dešava
Budite uvek blagovremeno upućeni u aktivnosti donatora: pratite RSS kanale, stranice na društvenim mrežama i prijavite se za primanje newsletter – a. Ovako ćete uočiti na vreme ko raspisuje konkurse, za šta i u kom periodu.
#2 Počnite sa potragom na vreme
Kako biste se osigurali da će sve proći na vreme i da važni aspekti organizacije događaja ne propadnu u poslednjem trenutku, obezbedite dovoljno vremena da sve isplanirate. Tu naravno spada i kontakt sa potencijalnim sponzorima, jer nećete znati šta sve možete sprovesti u delo dok ne budete sigurni koliki vam iznos stoji na raspolaganju.
#3 Kontaktirajte potencijalne donatore pre apliciranja
Pre nego što počnete da pišete molbe za sponzorstvo, pošaljite mejlove ili pozovite potencijalne sponzore i malo se upoznajte sa terenom.
Ovako se nećete razočarati ukoliko vam na brojne molbe uopšte ne odgovore (što nije retko), saznaćete šta podrazumeva uključivanje sponzora, koje uslove nameću i da li konkretna organizacija uopšte ima praksu davanja sponzorstva.
Neka kontakt obavi najharizmatičnija osoba u vašem timu – od prvog utiska može zavisiti mnogo toga, i zato budite vedri, ljubazni i komunikativni (ali i ozbiljni) kada kontaktirate sa sponzorima, bilo da je u pitanju poziv ili sastanak.
#4 Koga kontaktirati?
Mada je spektar institucija kojima se možete obratiti zaista širok, mali broj njih će vam zapravo pružiti finansijsku pomoć, i zato se ne ustručavajte da šaljete molbe na sve strane.
Neke od institucija koje treba razmatrati su:
- resorna ministarstva;
- pokrajinski sekretarijati (ako delujete u Vojvodini);
- Kancelarija za saradnju s civilnim društvom;
- Ministarstvo za evropske integracije (ako želite da aplicirate za EU fondove);
- Krovna organizacija mladih Srbije (ako je vaš događaj od značaja za mlade ljude u Srbiji);
- Univerzitet ili fakultet, ambasade…
Što se tiče komercijalnog sektora, raspitajte se koje firme imaju praksu finansiranja i doniranja kada su u pitanju događaji onog tipa kojim se i vi bavite, i pronađite forme za kontakt na njihovim sajtovima. Postoje kompanije koje imaju interes da se reklamiraju na ovaj način – važno je da ih u potrazi prepoznate.
#5 Kako aplicirati za sponzorstvo?
Većina organizacija i institucija koja ima običaj sponzorisanja događaja ima i konkretne formulare na svojim internet prezentacijama. Ovi formulari su prilično obimni, i sponzori će najverovatnije želeti da znaju svaki detalj što se tiče troškova.
Evo i nekih saveta za pisanje molbi:
- u naslovu nikako ne koristite reč „zahtev” – isključivo „molba”!
- sponzore treba da privučete kratkim i efektnim pismom u kome govorite o značaju vašeg događaja, uz priložen CV vas i drugih organizatora;
- naznačite svrhu obraćanja, kako će izgledati program i ostale detalje vezane za događaj;
- neka visina zahteva bude realna i obrazložena.
#6 Izgradite dobar odnos sa sponzorima
Ako ste uspešno realizovali događaj uz pomoć sponzora, ne zaboravite i ovaj važan korak.
Nakon događaja i usmenih ceremonija i zahvalnica, pošaljite sponzorima zahvalnicu uz simbolične darove, kao što je korpa s poklončićima i materijalima sa događaja. Ovako ćete im ukazati zahvalnost i poštovanje, ali i postaviti i temelje za dobre odnose u budućnosti.
Ukoliko organizaciju događaja želite da prepustite profesionalcima, kontaktirajte nas! Stručni tim Eventa organizuje najrazličitije vrste događaja za Vas, od seminara, do rođendana, posebnih proslava i drugih vrsta događaja. Profesionalno, efikasno i celovito – za najuzbudljivije događaje koji se pamte!