U današnjem svetu tehnologije, komunikacija licem u lice se često stavlja u drugi plan. Mnogo je jednostavnije zakazati konferencijski poziv ili sastanak preko skajpa. Međutim, prava istina jeste da sastajanje sa nekim lice u lice gradi bolji odnos, podiže nivo angažovanja i saradnje bolje nego bilo koji virtuelni sastanak.
Pogledajte zašto je usmena komunikacija najbolji način prenošenja informacija.
Izgradnja poverenja
Kada se sastajete sa nekim lice u lice, vi ste odvojili svoje vreme da se nađete sa tom osobom, što pokazuje da vam je stalo. Dajete značaj drugoj osobi, gradite poverenje i razumevanje, što čini pronalaženje berićetnog dogovora utoliko lakšim.
Jači odnosi među kolektivom
Nema sumnje da mnogo ispaštate ako niste fizički prisutni u radnom okruženju, već radite od kuće ili bilo gde van kancelarije i komunicirate putem poruka ili mejlova. Ovakva komunikacija je možda efikasnija, ali se nećete povezati sa radnim kolektivom, kao kolege koje razumeju važnost lične komunikacije.
Osećaj zajedništva dolazi sa sposobnošću da ostvarite povezanost sa ljudima kroz redovnu interakciju i druženje, a to postavlja osnovu za poverenje i bolji poslovni odnos.
Uspešnija poslovna partnerstva
Komunikacija licem u lice se gotovo uvek koristi kod sklapanja novih poslova. Na sajmovima i izložbama, videćete osoblje na svakom štandu koje radi šta? Razgovara sa ljudima licem u lice, pokušavajući da uspostavi saradnju u cilju ostvarivanja prodaje.
Isti slučaj važi i za sastanke jedan na jedan ili sastanke manjih grupa. Nije ponuda ono što na kraju privuče kupce, već kako su se osećali dok ste im prodavali svoje proizvode ili usluge.
Možete da privučete pažnju klijenata komunikacijom preko mejlova, ali je lični dodir ono što će na kraju navesti klijenta da ostavi svoj potpis na dnu ugovora.
Bolje razumevanje poruke
Neverbalne poruke su važne koliko i same reči koje izgovaramo prilikom razgovora. Sve od položaja tela i mikro ekspresija lica, pa do tona i brzina izgovaranja reči, može da ilustruje drugačije značenje i osećanje – a to može da se vidi jedino prilikom usmene komunikacije.
Pružanje povratne informacije
Važan aspekt usmene komunikacije jeste mogućnost davanja povratne informacije. Kada je zadatak izvršen, bilo da je reč o malom projektu ili velikom događaju, povratna informacija se očekuje i treba da bude data.
Pri komunikaciji licem u lice, povratna informacija može biti data odmah i mnogo su manje šanse da se razume u pogrešnom kontekstu.
Koliko puta vam se desilo da pročitate tekstualnu poruku ili imejl, i da protumačite ton poruke kao agresivan, pa čak i uvredljiv, a da to uopšte nije bila namera pošiljaoca?
Rešavanje problematičnih pitanja
Kada treba rešiti osetljiva pitanja, spustite telefon, odaljite se od tastature i potrudite se da ostvarite kontakt licem u lice – to će biti od kritične važnosti za uspešan ishod. Bilo da pružate specifičnu povratnu informaciju ili rešavate neki drugi problem sa kolegom, mnogo toga se može pogrešno razumeti u komunikaciji putem tehnologije.
Usredsredite se na poželjan ishod i pripremite se tako što ćete se postaviti na mesto osobe sa kojom razgovarate i pokušajte da predvidite njihovu reakciju. Ovo može biti razlika između neproduktivne rasprave i razgovora koji će izgraditi poverenje.
Današnja tehnologija čini komunikaciju jednostavnijom nego ikada ranije. Međutim, ne bi trebalo da se potpuno oslanjamo na tehnologiju u komunikaciji. I pored svih naših inovacija, ništa ne može u potpunosti zameniti uticaj komunikacije licem u lice. Važnost pravih razgovora, u zadato vreme i u pravom ambijentu nikada ne treba potceniti.
Naša agencija za organizaciju događaja – Evento, sarađuje sa ljudima kroz sve načine komunikacije. Bez naših klijenata i kolega, ne bismo mogli ni da poslujemo. Ako imate događaj koji treba oživeti, mi posedujemo komunikacijske veštine i resurse koji su neophodni.
Pošaljite nam upit ili nas pozovite, a zatim ćemo se naći lice u lice, ipak je to najefikasniji način komunikacije 🙂