Tabla za planiranje događaja

Kako povećati interakciju na poslovnim događajima

Kako smo ušli u novu i svežu godinu, vreme je i za nove trendove u svetu poslovnih seminara i konferencija. Formati ovih edukativnih i biznis događaja do sada su uglavnom podrazumevali jednosmernu komunikaciju. Međutim, svetski trendovi u biznis-svetu sve više smatraju kako je upravo interakcija ono što pokreće i prija učesnicima.

Takođe, sve češće domaći poslovni događaji ugoste i strance iz svojih oblasti, te će im se sigurno svideti što primenjujete najmodernije načine pri organizaciji seminara, a ukoliko vam treba smeštaj za goste – na internetu ćete lakše pronaći apartman za boravak tokom događaja, pa će ovo predstavljati jednostavniji zadatak od primene novih trendova u poslovnim seminarima o kojima ćete naučiti u nastavku teksta.

Ti trendovi uglavnom se odnose na uključivanja učesnika u same teme seminara i konferencija, kao i privlačenja njihove pažnje, ali i učenja, a podrazumevaju i nove formate samog seminara ili konferencije. U nastavku saznajte koji su to najveći trendovi formata seminara koji podrazumevaju mnogo veći stepen interakcije među učesnicima.

Publika postaje ona koja govori

Na engleskom se ovaj format seminara kolokvijalno naziva i “campfire” (logorska vatra), aludirajući na paljenje jednog, a zatim rasplamsavanje vatre na sve drveće na gomili. Ovo se postiže tako što sam prezenter ili govornik održi 15 ili 20 minuta predavanja, da bi onda, veći deo vremena, publika bila ta kojoj se daje reč. Tada svi mogu da ispričaju nešto više o sopstvenim saznanjima o temi, a mogu da uđu i u međusobnu diskusiju.

Mnoga naučna istraživanja pokazala su da je dvosmerna i neposredna komunikacija najbolja za učenje, usvajanje novih saznanja, a najduže ostaje i u pamćenju. Sem toga, vrlo je zanimljivo čuti iskustva i mišljenja različitih ljudi o istoj temi.

Govornik prezentira na konferenciji

Pravljenje random grupa na samom događaju

Pravljenje manjih grupa među učesnicima poslovnog seminara takođe je veliki trend na biznis i edukativnim događajima. Ove grupe mogu se napraviti potpuno random, a mogu i po određenim interesovanjima koja dele više učesnika. Ove grupe onda mogu zajedno rešavati određena pitanja ili odabrati lidera koji će govoriti umesto njih.

Ono što je sigurno je da će ovako interakcija na seminaru biti dovedena do vrhunca, a ne samo da će on onda imati bolje efekte, već će se i sami učesnici međusobno mnogo bolje upoznati.

Ljudski spektrogram

Ovaj format takođe je sve popularniji, a najčešće je to slučaj u Americi, gde su ovom formatu i dali naziv “spektogram”. Ovaj format zapravo podrazumeva glasanje telom. Prezenter pita grupu neko zanimljivo, intrigantno pitanje, a onda se ljudi pomeraju na određeni kraj sobe kako bi dali odgovor.

Ovako se pravi ljudski spektogram vrlo zanimljivog vizuelnog izgleda. Sem toga, pokretanje na samoj konferenciji i zajedničko pomeranje sjajan je način da se poveća osećaj zajedništva i komunikacije među učesnicima. Ljudski spektogram predstavlja sjajan način da se probije led, pa je odlična ideja za sam početak konferencije, a i na fotografiji će zanimljivo izgledati.

Brzi razgovori

Kao što ime sugeriše, u ovom formatu poslovnog seminara, radi se o davanju učesnicima limitiranog vremena kako bi prezentovali svoje ideje u vremenu koje ne podrazumeva više od 10 minuta. Ovo može, a ne mora da uključuje slajdove i pravu prezentaciju, a poenta je sve znanje sažeti u kratak vremenski period.

Ovako će pezenteri brzo završiti svoja predavanja, a sve ostalo vreme može se posvetiti razgovoru među učesnicima o prezentovanim temama. Preporučuje se da vreme za diskusiju bude duplo veće od onog za prezentovanje (u ovom slučaju – 20 minuta).

Mala bina motivisaće svakoga da se javi za reč

Mala bina, a može da bude i samo jedna drvena kutija, sve je češće deo seminara i konferencija širom sveta. Potrebno je da sve stolice budu okrenute ka njoj kako bi onaj ko na njoj u govori bio u samom centru pažnje.

Za razliku od velike bine ili nepostojanja bine – ovakav način izdvajanja govornika mnogo više motiviše govornike da se jave za reč i budu u samom centru pažnje. Ovo predstavlja vrlo neformalan način održavanja konferencije, pa je najbolji kada se radi o poslovnim događajima u kojima učestvuju mladi.

Stručni kviz i asocijacije odlični su icebreak-eri

Klasični kviz i asocijacije odlični su za probijanje leda na konferencijama. Naravno, oni ne treba da budu toliko zabavni koliko bi bilo dobro da budu edukativni. Takođe, oni bi morali da budu vrlo stručni i na taj način podstaknu učesnike da u njima učestvuju, pa ako znaju tačne odgovore – rado se i jave.

Ovo su samo neki od formata koje preporučujemo da usvojite i uz njihovu pomoć povećate interakciju na vašem edukativnom ili poslovnom seminaru ili konferenciji. Ako ovo iskombinujete sa kreativnim idejama za organizaciju poslovnih događaja, a koje ćemo mi na najbolji način i organizovati – seminar će se definitivno pamtiti i itekako će ostaviti utisak!

decor