Gastronomski event-ovi uglavnom su bazirani na degustaciji različitih jela, pića ili prehrambenih proizvoda. Oni mogu kombinovati određene proizvode koji se generalno konzumiraju zajedno: vino i sirevi, različiti slatkiši i slično, a mogu i da budu fokusirani isključivo na jedan tip proizvoda: čokolade, alkoholna pića, burgeri, pice i slično.
Gastronomski događaji mogu biti odličan način da se promovišu različiti mali i veći proizvođači određenih prehrambenih proizvoda, ili da se promovišu različiti ugostiteljski objekti koji pripremaju određena jela.
Kako da organizujete gastronomski događaj u promotivne svrhe ili iz čistog zadovoljstva, predstavljamo u redovima koji slede.
Prvi korak je kreiranje koncepta i teme događaja
S obzirom na to da je hrana u centru jednog gastronomskog event-a, prvo se treba posvetiti osmišljavanju koncepta na koji način će biti predstavljena posetiocima, kao i ko će je distribuirati kako biste dobili zadovoljavajući kvalitet.
Primera radi, ukoliko organizujete gastronomsku promociju mlečnih proizvoda provereni domaći proizvođači hrane su najbolji izbor, jer onda možete pouzdano znati da će vam biti dostavljen kvalitet sa kojim ćete moći da radite.
Šta znači osmisliti koncept događaja?
Znači da treba da osmislite na koji način ćete predstaviti željene proizvode, u kakvom prostoru će se gastronomski događaj odigrati. Dalje, treba da odlučite da li će se plaćati ulaz uz koji će posetioci imati besplatnu degustaciju, ili će ulaz biti slobodan, ili će se probanje različite hrane plaćati.
Ovo su samo neka od pitanja koje treba postaviti. Većina njih svakako zavisi od tipa hrane koji će biti tema vašeg gastronomskog okupljanja.
Primera radi, ako organizujete tematsko veče posvećeno kuhinji određene zemlje, biće potrebno da angažujete ljude iz te zemlje za pomoć i da osmislite koncept koji će na najbolji način predstaviti kulturu i kuhinju te zemlje.
Odredite budžet za organizovanje događaja
Finansije su često onaj faktor koji limitira mnoge naše ideje, pa tako kad odredite koncept događaja proverite da li to i finansijski možete da ispratite. Održavanje hrane tokom čitavog dana, iznajmljivanje sve potrebne opreme i ostale potrebštine imaju svoju cenu, koju vi treba da saznate kako biste mogli da planirate budžet.
Savetujemo vam da ne štedite na opremi koja će obezbediti svežinu i valjanost hrane kao što su kvalitetni frižideri, diševi, ovali, vitrine i ostala pomagala koja će obezbediti adekvatnu temepraturu i atraktivnu prezentaciju hrane koja će biti izložena. Za ovakav događaj možete potražiti i sponzora, kako biste obezbedili sve što je potrebno.
Obezbedite bezbedne i higijenske uslove za posluženu hranu
Hrana je važan deo gotovo svakog događaja, ipak kada se organizuje gastronomski događaj ona je definitivno u centru zbivanja, zbog čega sve sanitarne procedure moraju biti ispoštovane do kraja.
Za početak, morate obezbediti higijenske uslove za pripremu hrane (ukoliko se vrši na licu mesta), a potom i za njeno degustiranje. Savetujemo da nikako ne zanemarite ovaj korak i pokušate da uštedite izbegavajući neko od sanitarnih pravila.
Daleko je veći gubitak da svojim posetiocima poslužite hranu u lošim uslovima – više se neće vraćati, a da ne govorimo o potencijalnom trovanju hranom.
Sve namirnice se moraju čuvati na adekvatnom mestu i servirati tako da budu zaštićene od spoljašnjeg uticaja i prašine nastale kretanjem posetioca. Takođe, svi zaposleni koji pripremaju i služe hranu moraju imati adekvatne uniforme i opremu – ukoliko dolaze iz ugostiteljskog objekata, sve su šanse da već imaju svoju opremu.
Predstavite raznovrsnu ponudu hrane
Hrana na gastronomskom event-u zaista mora da bude nešto posebno što ne može da se proba svaki dan, bar ne na istom mestu. Zbog toga je vrlo važno da predstavite raznovrsnu ponudu: ukoliko pravite događaj posevećen suvom mesu ili sirevima kontaktirajte ljude širom zemlje koji se bave ovom manufakturuom kako bi predstavili svoje proizvode.
Pokuštajte da pružite što raznovrsniju i zanimljiviju ponudu koja će privući veliki broj različitih gostiju, koji će želeti da probaju sve što iznesete pred njih.
Reklamirajte događaj na vreme
U savremenom dobu marketing je sastavni deo svega što radite, pa tako i organizovanja ovog tipa događaja. Važno je da na vreme najavite njegovo održavanja i da iskomunicirate šta ljudi tu mogu da očekuju.
Važno je da, pre svega, ljudima date posebnu vrednost kako bi došli da određene proizvode probaju baš kod vas.
Šta to znači?
Uzmimo za primer da organizujete događaj posvećen kafama i čajevima: ljudi mogu da popiju kafu ili čaj bilo gde, i postoje mnoge uspešne kafeterije koje služe jedinstvene ukuse, zašto bi neko platio ulaz na vaš događaj onda? Zato što ćete im vi ponuditi sve te ukuse na jednom mestu! To je upravo ono što treba da im poručite svojom reklamom.
Verujemo da ste u ovom tekstu pronašli smernice koje možete upotrebiti za organizaciju uspešnog gastronomskog događaja.