Kao što sa puno pažnje i truda uređujemo kućevni prostor u kojem boravimo, tako i posebnu pažnju treba posvetiti uređenju poslovnog prostora u kojem većina nas provodi većinski deo dana.
Ne samo da će uredan, čist i moderan prostor doprineti njegovoj estetici već je takvo okruženje ključno za produktivnost u radu ali i za stvaranje prvog utiska kako kod budućih zaposlenih, tako i kod vaših poslovnih partnera.
S obzirom na to koliko vremena u toku dana provodimo na poslu, dobra ideja je kreirati poslovni prostor tako da se u njemu osećamo udobno i prijatno baš kao kod kuće – dakle potrebno je pronaći balans.
U nastavku teksta pročitajte naše savete i ideje kako da uredite poslovni prostor tako da on podstiče produktivnost!
#1 Pult za prijem stranaka – važan za kreiranje prvog utiska
Prijemni put ili čekaonica je važan deo svakog poslovnog prosora. Prijemni pult obično je smešten kraj ulaza i ono je prvo što vaši poslovni partneri, zaposleni vide kada dolaze.
Znamo već koliko je važan prvi utisak, stoga uređenju ovog prostora treba posvetiti posebnu pažnju. Samo sedam sekundi je dovoljno da osoba stvori pri utisak te je jasno koliko je važno da kreirate moderan i dobro osmišljen prostor za prijem stranaka.
Odabir boje, dekoracije i nameštaja igra ključnu ulogu u tome.
Za osobu koja sedi za prijemnim pultom, potrebno je obezbediti uslove za rad – dakle, potreban je sto, prilagođene kancelarijske stolice i druge stvari neophodne za rad.
Zatim, da bi osoba koja dolazi mogla da pričeka, neophodno je obezbediti komad nameštaja u kojem će se klijenti osećati ugodno i prijatno dok čekaju.
Osim nameštaja, ključnu ulogu igra i paleta boja čijom kombinacijom treba da stvorite moderan izgled i prijatnu, toplu atmosferu.
#2 Kancelarije za radnike – prostor u kojem radnici treba da se osećaju prijatno
Kojim god poslom da se bavite, kancelarije su nešto što je neophodno svakom poslovnom prostoru! Za početak, u zavisnosti od broja radnika, kreirajte dovoljan broj kancelarija tako da u njemu bude neki optimalan broj radnika kako kancelarija ne bi postala tesna.
Kao i u slučaju prijemnog pulta, tako i poslovne kancelarije treba opremiti. Jedna od najčešće korišćenih oprema za rad su svakako računari, stoga je ono prvo što treba da obezbedite.
Naravno uz to će vam biti neophodan i dovoljan broj stolova i stolica za sve radnike, a uz to, poneki komad nameštaja kao što garnitura, stočić ili fotelja koji mogu poslužiti za kreiranje tople atmosfera kao kod kuće!
Ne zaboravite na osvetljenost koja je ključna u prostoru u kojem se radi – ukoliko kancelarija nema dovoljno dnevnog svetla, veštačko osvetljenje biće odlična zamena. Pažljivo odabran broj sijalica kao i boja svetlosti učiniće vaš prostor prozračnim i istovremeno lepšim mestom za rad.
S obzirom na to da će vaši zaposleni provoditi po 8 ili čak 10 sati na poslu, od vas kao poslodavca bi bilo lepo da birate kvalitetne, udobne kancelarijske stolice koje će zaposlenima pružiti udobnost tokom celog dana.
#3 Konferencijska sala – sala za sastanke sa poslovnim partnerima
Kada imate svoju firmu, često ćete biti u prilici da sklapate nova poznanstva i nove poslovne ponude te je zbog toga neophodan prostor u kojem ćete zakazivati sastanke sa novim klijentima i u kojem ćete održavati prezentacije i sastanke sa vašim zaposlenima radi razvijanja novih strategija, dogovora o daljem poslovanju i slično tome.
S obzirom da je ovo prostor u kojem se vode važni razgovori, važno je da takav prosto bude uredan, funkcionalan i dobro opremljen.
U tu svrhu, obično se koriste karakteristični okrugli stolovi i naravno kancelarijske stolice bez kojih je sastanak praktično nemoguć.
Poslovni prostor treba da bude uredan i funkcionalan pa tako preporučujemo da ga opremite samo neophodnim stvarima poput navedenih. Dodatno još možete oplemeniti prostor sa laptopovima, projektorom i svedenom dekoracijom koja će prostor učiniti prijatnijim i toplijim.
#4 Investirajte u neformalni prostor – sala za opuštanje
Nakon rada, za vreme pauze sve što bi jedan radnik poželeo je komad udobnog nameštaja i omiljena kafa u ruci!
U sklopu vašeg poslovnog prostora, možete dizajnirati posebnu prostoriju koja će služiti radnicima za odmor u toku pauze.
S obzirom da je u pitanju neformalni prostor, ne morate se držati neutralnih boja, već budite kreativni i slobodni u izboru boja. Radi što prijatnije atmosfere, neka prostor sadrži udoban komad garniture, sofe ili lejzibeg u čijoj udobnosti će radnici uživati.
Ne zaboravite da zidove oplemenite dekoracijom bilo to slikama ili nekim drugim detaljima i obavezno dodajte cveće koje će uneti živost i svežinu u prostor.
Zadovoljstvo zaposlenih je nešto što nema cenu, a vi kao poslodavac morate da se potrudite da takvo osećanje i održite tokom vremena. Uredan, moderan poslovni prostor ne samo da će stvoriti prijatnu atmosferu na poslu, već će takav prostor uticati i na bolju produktivnost radnika!