Sajamski štandovi se često utope u more sličnih, koji ni po čemu ne privlače pažnju i tako gube dragoceno vreme za privlačenje ljudi. Izbegnite da se to desi uz pomoć ovih saveta!
Dobar štand na sajmu može vam pomoći da lansirate svoje proizvode i učinite ih popularnijim uz dobro osmišeljene i organizovane aktivnosti. Uz ovih deset saveta, saznajte kako da vaš štand bude među najboljima i donese vam mnogo novih klijenata.
#1 Ugrabite pažnju prolaznika
Postarajte se da vas zainteresovani prolaznici, kada vas već primete, takođe i zapamte! Ovo može uticati na ostvarivanje interakcije ne samo na štandu, već i nakon sajma. Vaš štand se mora razlikovati u moru drugih kako bi privukao posetioce sajma, da oni ne prođu pored vašeg štanda kao da ne postoji.
Možete se odlučiti za jarke boje: crvena i žuta su signalne i privlače pažnju, ili istaknuti interesantan mamac na vrhu štanda, u formi čudnog pitanja, kratkog teksta ili crteža.
Dobra muzika može privući i zadržati, ali vodite računa da ne bude preglasna – to je većini ljudi vrlo naporno i razbeže se.
#2 Dizajn koji se ističe
U vezi sa prethodnom stavkom – vizuelni identitet je vaš najjači saveznik. To ne moraju biti komplikovani, kitnjasti i skupi ukrasi koji će svaki čas da spadaju. Minimalizam je vrlo efektan, i često će vam trebati veoma malo resursa za realizaciju dobre ideje.
Možete i dati efektne uniforme zaposlenima na štandu, ili čak srediti da im se oslikaju lica – to može privući malu decu, pa samim tim i njihove roditelje, potencijalne kupce i klijente.
#3 Upečatljiv identitet izlagača
Kada ste jednom privukli pažnju posetilaca, učinite da zapamte da su videli baš vas.
Logo i naziv firme ili osobe koju štand treba da budu istaknuti na vidnom mestu i da se urežu u sećanje posetilaca. Neka se tu nađe i glavni moto firme, kratak i efektan.
#4 Dobri eksponati na štandu
Neka na štandu budu izloženi najreprezentativniji primeri vaših proizvoda. Ukoliko nudite neke usluge ili stvari koje se ne mogu predstaviti u celini na štandu, neka u brošurama i na lecima sadržaj bude predstavljen jasno i primamljivo.
#5 Interaktivnost
Zadržite goste na štandu interaktivnim sadržajima; to mogu biti igrice, mobilne aplikacije, fotografisanje sa nekim eksponatom ili testiranje proizvoda. Popularan je VR, ali degustacija hrane i pića je klasika.
#6 Vešta komunikacija sa zainteresovanima
Vaš tim na štandu će tokom celog dana održavati kontakt sa potencijalnim kupcima i klijentima. Ovo su najvažniji saveti za komunikaciju sa njima:
- nemojte se odmah ustremiti na zainteresovane – pustite ih da prvo malo razgledaju;
- kontaktom očima i nenametljivim govorom tela stavite do znanja da ste tu da pomognete;
- obratite se jednim kratkim i direktnim pitanjem;
- ne držite monolog o proizvodu i saslušajte ljude i njihova pitanja;
- imajte spreman, izdvojen prostor gde možete sesti sa interesentima i porazgovarati sa njima o onome što ih interesuje;
- ponudite im da nešto popiju dok sedite i razgovarate – tako ste kupili vreme bar dok popiju piće.
#7 Angažovan i upućen tim
Zaposleni na štandu u svakom trenutku treba da raspolažu tačnim informacijama, kako bi mogli da odgovore na sva pitanja, ili makar da dobro prouče brošure i znaju gde da potraže odgovore.
#8 Promotivni materijal
Neka ljudi sa kojima ste ostvarili kontakt ponesu nešto za uspomenu i ponovo se sete vašeg štanda. Možete deliti:
- hemijske olovke;
- upaljače;
- blokčiće;
- lepo dizajnirane cegere – pokretna reklama!
Na promo materijalu treba da piše naziv firme, ali i kontakt telefon ili sajt. To zauzima malo mesta, a ako je materijal lepo dizajniran i kvalitetan, to će mnogo doprineti pozitivnom utisku.
#9 Informacije za kontakt
Na štandu napravite kratak formular gde će zainteresovani moći da ostave kontakt telefon ili mejl adresu na koje žele da primaju buduće informacije.
#10 Poziv na akciju: angažovanje posle sajma
Ostavite opciju zainteresovanima da pristupe zanimljivim sadržajima na vašem sajtu ili blogu. Sada su popularni šaljivi kvizovi i korisni blog tekstovi – uputite ih i ostvarite angažovanje čak i posle sajamskih aktivnosti.
Štand na sajmu je odličan način da široki auditorijum upoznate sa svojim aktivnostima. Iskoristite tu priliku i predstavite se na najbolji način – uz našu pomoć! Evento vam, između ostalog, nudi i usluge organizacije štandova, personalizovane za vaše potrebe. Od osoblja do keteringa, PR aktivnosti i opreme, za vas je spremna kompletna usluga.