Svaki uspešan događaj počinje dobrom pripremom, a njen ključni deo je odabir prave tehničke opreme. Tehnologija danas igra primarnu ulogu u stvaranju impresivnih iskustava, bilo da organizujete poslovnu konferenciju, venčanje, koncert ili korporativnu zabavu. S obzirom na raznolikost i specifične potrebe svakog event-a, važno je znati koja vam je tehnička oprema neophodna.
Prvi važan faktor koji će uticati na izbor opreme je veličina i priroda događaja. Zatim, povedite računa o prostoru u kojem se događaj održava. Na primer, otvoreni i zatvoreni prostori imaju različite zahteve kada su u pitanju ozvučenje i rasveta. Najzad, tu je i budžet, a sa njim i limiti koje ćete uređaje moći da priuštite.
U svakom slučaju, evo nekoliko osnovnih smernica i saveta koji od tehničkih uređaja će biti potrebni za većinu događaja koje želite organizovati.
#1 Ozvučenje – da se sve jasno čuje
Jedan od najvažnijih faktora svakog iventa je zvuk. Kvalitet zvuka značajno utiče na celokupno iskustvo prisutnih na događaju. Pravilno postavljeno ozvučenje omogućiće učesnicima skupa da jasno čuju govornike na poslovnim i naučnim skupovima, odnosno muziku na zabavnim događajima.
Zvučnici su osnovna komponenta svakog audio sistema. Oni pretvaraju električne signale u zvuk koji publika čuje, a u zavisnosti od prostora, vrste događaja i broja učesnika birate snagu i tip. Naravno, za manje prostore i događaje sa ograničenim brojem učesnika, dovoljni su zvučnici manje snage, dok je za velike prostore ili događaje na otvorenom, potrebno što kvalitetnije i jače ozvučenje, kako bi se osiguralo ravnomerno prostiranje zvuka i kako bi se sve jasno čulo u svim delovima prostora.
Za događaje koji imaju potrebu za predavačima (govornicima) ili vokalnim solistima obavezna oprema su i mikrofoni. Potrudite se da obezbedite što kvalitetnije mikrofone. Možete odabrati klasične mikrofone sa i bez stalka, ali i popularne bubice.
Ostalu opremu za ozvučenje event-a čine pojačala, miksete ili na primer, megafoni.
#2 Rasveta – kreirajte savršen ambijent i naglasite delove event prostora
Stvaranje savršenog ambijenta na događaju ne može se zamisliti bez adekvatnog osvetljenja. Pravilno postavljeno i dovoljno jako svetlo obezbeđuje da se svi jasno vide i daje ton i emociju celokupnom događaju. Bilo da želite elegantnu i sofisticiranu atmosferu ili dinamično i energično okruženje, pravilan izbor rasvete je ključan faktor za postizanje željenog efekta. Rasveta može biti detalj koji će u potpunosti promeniti izgled prostora u kome se održava događaj.
U zavisnosti od efekta koji želite da postignete i event-a koji pripremate, rasveta može biti ambijentalna (diskretno osvetljava određen prostor), akcenta ili fokusna (naglašava specifične delove prostora poput govornice ili bine) i efektna (stvara vizuelno impresivne efekte).
Od opreme za rasvetu najčešće se koriste LED reflektori, koji omogućavaju različite boje i intenzitet svetla. Takođe, mogu se koristiti i roto glave (moving heads) koje su popularan izbor jer kreiraju dinamične svetlosne efekte i omogućavaju brzu promenu usmerenja snopa svetlosti. Pravilno usmerena i kvalitetna rasveta, u velikoj meri može oplemeniti prostor u kome se održava event.
#3 IT oprema – ključ za kvalitetno organizovan poslovni događaj
Pod IT opremom se podrazumeva širok spektar uređaja i tehnologija koje su ključne za upravljanje informacijama, komunikaciju i kreiranje kvalitetnog događaja, posebno u poslovnom okruženju, uključujući konferencije, seminare, online sastanke i kongrese.
Osnovna komponeta svakog IT sistema su računari. Latop i desktop računari su neophodni za upravljanje prezentacijama, vođenje administrativnih poslova i koordinaciju između povezanih događaja. Kako biste imali tečnu prezentaciju ili komunikaciju sa ljudima koji su online, potrebno je da pored stabilne internet veze obezbedite i kvalitetan računar.
Takođe, važnu ulogu mogu imati i mrežni uređaji kao što su ruteri za stabilnu internet konekciju. Ovo je posebno važno ako se, na primer, tokom nekog simpozijuma ili naučne tribine u lajvu javljaju ljudi iz drugih gradova ili zemalja.
Odličan dodatak i uređaj koji će upotpuniti i pre svega olakšati organizaciju skupa je pametna tabla. Ona omogućava interaktivno prikazivanje informacija i na taj način više angažuje publiku.
Dakle, da biste organizovali događaj koji će biti upečatljiv, uverljiv i originalan, morate nabaviti svu neophodnu IT opremu. U online prodavnici VipHouse.rs očekuje vas veliki izbor računara, računarske opreme i tehnike koja će biti potrebna za organizovanje kvalitetnog event-a.
#4 Video oprema – za emitovanje vizuelnih sadržaja i kreiranje vrhunskih video zapisa
Prikazivanje vizuelnih sadržaja visokog kvaliteta je danas standard na različitim događajima, uključujući konferencije, promocije, naučne skupove, ali sve češće i svadbe, rođendane i druga veselja.
U osnovnu video opremu koja će vam biti potrebna na iventu spadaju projektori za prikaz slika i video zapisa velikih razmera i LED ekrani za još bolju rezoluciju i vidljivost. Takođe, po potrebi i u zavisnosti od vrste događaja koji organizujete, mogu se koristiti kamere, kako za snimanje, tako i za uživo prenose. Ukoliko želite da trajno na jedinstven način zabeležite neki događaj to možete uraditi i dronom.
Naravno, celokupno ozvučenje, rasveta i video oprema zahtevaju tehničku podršku za njeno postavljanje i upravljanje kako bi događaj koji se organizuje protekao u najboljem redu i ostavio najveći mogući efekat na publiku.
#5 Mobilni digitalni pultovi
Ukoliko organizujete velike skupove i događaje sa velikim brojem gostiju, mobilni digitalni pultovi su vrhunsko tehničko pomagalo. Dizajnirani su da budu fleksibilni i prilagodljivi, uz mogućnost da ih postavite na različite lokacije unutar prostora za događaj. Sa integrisanim ekranima, mobilni pultovi mogu prikazivati važne informacije, rasporede i mape događaja, pružajući učesnicima sve potrebne podatke na dohvat ruke.
Pored toga, mnogi modeli dolaze sa ugrađenim sistemima za interakciju koji omogućavaju posetiocima da se registruju, preuzmu materijale ili dobiju odgovore na pitanja putem dodirnih ekrana. Sa dugotrajnim baterijama i mogućnošću bežičnog povezivanja, ovi pultovi mogu raditi tokom celog događaja bez potrebe za čestim napajanjem. Takođe, lako se mogu preneti iz jednog prostora u drugi, ukoliko za tim ima potrebe.
Da rezimiramo, za uspešnu organizaciju događaja neophodno je pažljivo odabrati tehničku opremu koja će podržati sve aspekte event-a. Svaki deo opreme koji budete upotrebili može igrati ključnu ulogu u kreiranju savršenog ambijenta i omogućiti da događaj protekne u najboljem mogućem redu. Od pravilno postavljenih zvučnika do efikasnog bežičnog interneta, svaki detalj doprinosi celokupnom iskustvu učesnika event-a. Kada se pažnja posveti svim tehničkim aspektima, organizator može biti siguran da će svaki deo događaja biti na visokom nivou i da će ostaviti snažan utisak na sve prisutne.