Marketing plan na plavoj tabli

Prezentacija proizvoda kupcu – ideje za organizaciju događaja

Bilo da ste deo firme, agencije ili da radite samostalno, ukoliko vaš posao čini produkcija određenog proizovda, jasno je da ćete taj produkt želeti da plasirate na tržište. Da biste ovo uradili neophodna je prezentacija proizvoda, odnosno njegovo lansiranje u potrošački svet.

Postoje različiti načini na koje možete prezentovati svoj proizvod, a mi smo odabrali da predstavimo organizaciju događaja. Za ovaj način prezentacije možete angažovati profesionalni tim koji se bavi organizacijom događaja, ili ga pripremiti sami. Zato smo izvojili ideje i savete koji vam mogu pomoći da realizujete svoj plan.

Šta podrazumeva prezentacija proizvoda kupcu? 

Prezentacija proizvoda kupcu je zapravo svojevrsna promocija novog proizvoda, dakle, alatka kojom se služimo kako bi se među potencijalnim kupcima podigla svest o tome da novi prozivod postoji na tržištu. Organizacija događaja ovim povodom može biti odlično rešenje jer je moguća velika fleksibilnost u izboru. 

Dakle, u zavisnosti od toga kakav proizvod treba predstaviti, kolikim budžetom raspolažete, kao i koja je to ciljna grupa kojoj će prodaja ovog proizvoda biti namenjena, odlučićete i kakav događaj ćete organizovati. 

Prezentacija proizvoda može da obuhvata dnevni koktel, panel, prezentaciju proizvođača, kao i različite aktivacije koje se obično organizuju u odnosu na to o kakvom se proizvodu radi. Primera radi, ako je u pitanju prehrambreni proizvod: različite vrste degustacija; ako je u pitanju kozmetika: organizovano šminkanje ili kreiranje ženskog kutka. 

Izbora je mnogo a mi ćemo pokušati da vam damo smernice kako biste stigli na vaše odredište.

Kako promovisati proizvod – glavni fokusi prilikom organizacije 

Ljudi koji pričaju na proslavi

S obizorom da glavnu komponentu prezentacije čini promocija novog proizvoda, prvo ćemo govoriti o tome kako da ovaj korak bude uspešan. Na pitanje kako promovisati proizvod odgovor ćete naći onda kada odredite fokuse vaše promocije. Promocija novog proizvoda ne znači nužno i prodaja, već upravo podizanje svesti o tome da vaš proizvod postoji i da on nečemu služi. 

Dakle, da biste uopšte započeli bilo kakvu promociju potrebno je da jasno definišete šta vaš proizvod menja na tržištu i koja je to dodatna vrednost koju će njegov potencijalni korisnik imati. Ako ste ovo odredili, napravili ste prvi i najveći korak ka tome da promocija novog proizvoda rezultira uspehom. 

Nakon što ste odredili osnovne odlike svog proizvoda, vreme je da odredite ciljnu grupu kojoj će prezentacija proizvoda biti namenjena. Da li su to mladi, ili stariji ljudi? Da li je pretežno ženska populacija ili je vaš prizvod namenjen samo muškarcima.

Dakle, kako promovisati proizvod uspešno? Prilagoditi prezentaciju ciljnoj grupi i tipu proizvoda. Napraviti priču koju ćete predstaviti na tematskom događaju koji kreirate. Organizacija događaja je put koji vi krčite ka vašim potencijalnim klijentima, kupcima odnosno korisnicima usluge. 

Neophodne stavke na check listi prilikom organizacije događaja

Bilo da je povod događaja prezentacija proizvoda ili proslava, određene stavke su nezaobilazni deo svake organizacije. Zato ćemo vam predstaviti pripremu jednog događaja sa tehničke strane – koje su to stavke koje se moraju naći na vašoj check listi i na koji način da ih uspešno obavite. 

Donošenje odluke o raspoloživom budžetu

Pre nego što počnete da se bavite time kada gde i kako će se održati vaš događaj, neminovno je da odredite budžet za realizaciju ovakvog projekta. Okvirna cifra je vrlo jasna smernica koja vas od samog početka usmerava na mogućnosti koje ćete imati.

Nakon određivanja budžeta vas čekaju kalkulacije, odnosno razmatranje toga gde ćete dati veću količnu novca a gde biste potencijalno mogli da uštedite, odnosno na čemu nikako ne bi trebalo štedeti. 

Određivanje datuma i vremena 

Prva stavka je da odredite kada će se prezentacija proizvoda održavati. Najbolje bi bilo da imate par opcionih datuma i termina, s obizorm da će biti potrebno da zakupite prostor. Ako ipak postoji simbolika u određenom datumu, budite spremni da pravite fleksibilnije odluke prilikom odabira prostora. 

Odabir prostora u kom će se odigrati događaj 

Kako biste sa sigurnošću znali datum i vreme održavanja vašeg događaja potrebno je da pronađete savršeni prostor gde će se događaj odigrati. Ako je u pitanju svečana ili konferencijska sala, biće potrebno da rezervišete termin unapred. Ako želite neku neobičnu lokaciju onda će biti potrebno da prikupite dozvole, ili da postignete određene dogovore. 

Datum, vreme i mesto predstavljaju “trio fatastico” vaše organizacije događaja, i oni će biti smernice prema kojima ćete organizovati sve ostalo. 

Kreiranje agende događaja

Kako će izgledati prezentacija proizvoda kupcu? Da li će biti reč o neposrednoj ili posrednoj prezentaciji? Da li će biti potrebno svečano otvaranje događaja, kako promovisati proizvod tokom neobaveznog razgovora i dočekivanja gostiju, i da li to uopšte raditi? U kom vremenskom periodu će biti raspoređeni segmenti događaja?

Ova pitanja čine srž agende, odnosno plana čitavog događaja. U njoj će se naći vremenske odrednice, raspored gostiju, sve potrepštine u toku događaja, kao i mnoge druge važne informacije, koje će omogućiti da sve prođe glatko. O kreiranju agende je najbolje da se posavetujete sa ljudima koji se time bave, ili da donesete odluku o tome u firmi. 

Angažovanje svih potrebnih usluga 

Bez obizira na to da li ste odlučili samostalno da organizujete događaj, ili vam u tome pomaže tim stručnjaka, realizacija događaja nije moguća bez saradnje sa dodatnim uslugama koje će vam biti potrebne. Pod njima se misli na ketering, fotografa, određenu animaciju, tehničku ili logističku podršku i slično. 

Prednost koju imaju agencije za organitaciju događaja je dugoročna saradnja sa različitim uslužnim delatnostima koje vam mogu zatrebati, što je obično velika ušteda vremena i napora prilikom organizovanja događaja.

Ljudi koji sede na stolicama na konferenciji

Potrudite se da vaš događaj isprate i oni koji mu nisu prisustvovali

Dobar glas se daleko čuje, a uz pomoć društvenih mreža i veoma brzo putuje. Zato je važno da prezentacija proizvoda ne ostane samo na jednom događaju, na kome je prisustvovao određen broj ljudi, već da nešto ostane i posle toga.

To nešto može biti materijal sa događaja: fotografije, snimci, utisci gostiju. Zatim, možete pripremiti i propratni materijal koji ćete šerovati na društvene mreže i pre samog događaja. Naravno, ukoliko ne želite da otkrijete previše o samom proizvodu, možete kreirati takozvane tizere koji će poslužiti samo da privuku pažnju. 

Pratite ove korake, prikupljajte savete i iskustva sa različitih strana, i hrabro zakoračite u svet organizacije događaja. Držite se svoje ideje i uspešno realizujte prezentaciju vašeg proizvoda, koja će vam doneti vidne rezultate. Srećno!

decor