Promovisanje brenda može da bude dobra ideja iz više različitih apsekata, a i sa najrazličitijim svrhama. Na primer, ono može da posluži sjajno za brand awareness, odnosno kao način podizanja svesti o brendu, proizvodu ili usluzi; ali i kao alat za promociju određene ponude, popusta, ili na primer, novog proizvoda koji ste upravo lansirali.
I bilo da je reč o alatima, pa promovišete brend Makita, o novom modnom butiku koji uskoro otvarate, ili je vaša firma ostvarila novo partnerstvo, pa želite da vaši (potencijalni) kupci čuju o tome – promocija može da bude učinkovita i proizvede pozitivan efekat.
Ukoliko se promocija organizuje na pravi način, šalje pravu poruku i to – pravoj ciljnoj grupi, sa njom ne možete da pogrešite!
Ali kako je organizovati tako da promocija najbolje posluži svojoj svrsi?
Evento može preuzeti organizaciju promocije umesto vas. Pobrinućemo se za to da dostignete zacrtani cilj, a pritom izdvojite minimum vremena. No, ako ipak u ovu marketinšku pustolovinu želite da se upustite samostalno – pomoći će vam osnovne smernice koje smo spremili za vas, a čekaju vas u nastavku teksta!
#1 Pre svega: ciljna grupa
Kada definišete koja je vaša ciljna grupa, to će odrediti i mesto na kome ćete organizovati promociju, i da li će vaš brend promovisati promoterke, vaši zaposleni, vi lično… Pa i ono najvažnije: poruku koju ćete preneti promocijom, kao i to na koji način ćete to učiniti.
Dakle, pre nego što se upustite u bilo koji drugi aspekt organizacije, pozabavite se ovim najvažnijim – definisanjem ciljne grupe koju ciljate promocijom.
Kao i u svim drugim aspektima marketinga i biznisa, vaša primarna ciljna grupa zavisi od samog proizvoda, ideje i misije brenda, ili usluga koje nudite. Ipak, nije dovoljno da pročitate marketinšku strategiju brenda da biste odredili i ciljnu grupu promocije. Na primer, ako radite u kompaniji koja mahom nudi proizvode za stariju populaciju, ali upravo imate novi proizvod namenjen mlađima, koji treba ispromovisati – vaša ciljna grupa promocije je ova, mlađa grupa. Upravo to je i razlog zbog kog promovišete događaj: da se približite mlađoj populaciji.
Iako deluje očigledno, mnogi brend menadžeri i event organizatori u ovome pogreše, brzajući da što pre organizuju promociju. Posvetite se određivanju ciljane grupacije, a tek onda krenite u realizaciju promocije.
#2 Budžet diktira ostale aspekte organizacije
O ovoj stavci ne moramo mnogo toga da kažemo.
Budžet je osnovno polazište svakog promotivnog događaja, a od njegovog određivanja zavise svi koraci koje ćete dalje preduzeti. Dakle, ovde ćemo samo napomenuti značaj toga da precizno odredite koliki budžet imate na raspolaganju, a onda da ga i što bolje iskoristite.
Možda očekujete savet da je najbolje da uradite što više toga sa što manje novca?
Nećemo vam to reći, jer je često za dobru promociju sa velikim efektom ključno pokazati prestiž na tržištu. Ovo je teško uraditi sa malo ulaganja. Naravno, sve zavisi od vrste promocije i njenog cilja, ali i dalje naš konačan savet po pitanju budžeta ostaje: ne štedite na kvalitetu!
#3 Odredite lokaciju za promociju
Tamo gde je vaša ciljna grupa, tamo je i mesto za uspešnu promociju.
Za promociju alata, to mogu da budu različiti seminari ili događaji namenjeni građevincima, majstorima, zanatlijama… Ili na primer, neka “uradi sam” prodavnica. Ili ako ćete ciljati još širu ciljnu grupu – to može da bude bilo koje mesto na kome je promet muškaraca veći (ne verujemo u rodne stereotipe, ali za električnu bušilicu je primarna ciljna grupa, još uvek, očigledno – muškarac).
Ako promovišete novi kozmetički brend, nema boljeg mesta od sajma kozmetike, nekog noćnog bazara ili dobre, stare pijačne tezge. Da li ćete promociju organizovati u najprestižnijem salonu lepote ili na pijačnoj tezgi, zavisi prevashodno od cene proizvoda koje nudite.
Uz lokaciju, obratite pažnju i na tajming.
#4 Iskoristite moć društvenih mreža
Društvene mreže su izuzetno korisna podrška za promocije brenda.
I ne mislimo samo da ih iskoristite tako što ćete simpatičnom objavom na Facebook-u objaviti kada i gde organizujete promociju, ili tako što ćete Instagram story-jem pozvati ljubitelje da vam se pridruže na promociji.
Da, sve ovo preporučujemo, ali i mnogo više od toga.
Budite kreativni svojim pristupom na društvenim mrežama, dobro porazmislite kako one mogu da pomognu da zaista privučete ciljnu grupu.
I na kraju: društvene mreže ne gledajte samo kao sredstvo koje ćete iskoristiti za najavu. Objavama ispratite i tok događaja, i na kraju napravite osvrt na sam događaj. Zahvalite se svima koji su učestvovali u promociji, podelite utiske sa promocije… Posvetite se komunikaciji i verujte – isplatiće se!
#5 Iskoristite promociju da zaista komunicirate sa kupcima
Koliko prilika imate da uživo upoznate ljude koji su zainteresovani za vaše proizvode?
Iskoristite promociju da ih zaista upoznate, steknete nova znanja o tome šta vaše potencijalne kupce zanima, zbog čega vole ili ne vole vaše proizvode, kakav odnos imaju prema vašem brendu.
Ne idu političari slučajno od grada do grada i mesta do mesta da bi ostvarili željene rezulate, preneli poruku ili se upoznali sa potencijalnim biračima. Takav stav i vi treba da zauzmete prema tome kako ćete komunicirati o svom brendu. Iskoristite promociju da zaista komunicirate sa publikom.
Srećno sa organizacijom!